Blog

Cena pozycjonowania zależy głównie od ilości i konkurencyjności pozycjonowanych fraz oraz aktualnych pozycji stron w wyszukiwarce Google. Konkurencyjność fraz ustalić można analizując dotychczasowe i prognozowane działania konkurencyjnych firm.

Im więcej firm pozycjonuje się na daną frazę – tym większa konkurencja. Wiele fraz generuje bardzo duży i ściśle dopasowany ruch, a co za tym idzie przynosi odpowiednio duży zysk firmom, które lokują się na wysokich pozycjach. Takie frazy w konsekwencji będą droższe niż te mniej konkurencyjne. Precyzyjna wycena pozycjonowanych fraz wymaga wykonania dokładnej analizy konkurencji. Precyzyjne dobranie fraz i wstępna selekcja pozwala ustalić koszt pozycjonowania strony internetowej.

Czy warto pozycjonować się na najbardziej konkurencyjne frazy?

Oczywiście, że warto – w przeciwnym wypadku nie byłyby tak konkurencyjne – wszystko weryfikuje rynek. Frazy, które powodują, że skutecznie pozyskujemy nowych klientów, na pewno są warte swojej ceny i powodują znaczny zwrot z inwestycji. Pozycjonowanie jest jedną z najbardziej precyzyjną i niedrogą formą promocji. Warto również rozważyć dobranie wielu fraz bardziej dokładnych – z tzw. długiego ogona.

Coraz częściej osoby szukające w wyszukiwarce Google wpisują wyjątkowo zaskakująco precyzyjne zapytania składające się z wielu wyrazów. W pierwszej kolejności doświadczyli tego właściciele sklepów internetowych. Weźmy za przykład słynne laptopy. Po wstępnym rozeznaniu klient decyduje się na konkretny model, następnie wyszukuje najbardziej atrakcyjną ofertę w sklepach internetowych. W wyszukiwarce wpisuje zatem zapytanie mniej więcej takie: Laptop [marka] [model] [miasto] zamiast [laptop] [miasto].  Pozycjonowanie szerokie z długim ogonem cechuje się niską konkurencją oraz wysokim współczynnikiem konwersji, dlatego coraz częściej firmy decydują się na taki sposób optymalizacji strony i pozycjonowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *